- Uttråkad -

Datum:2009-08-21   Tid:22:23:34

... Är jag.

Jaopp, jag har inte speciellt mycket att göra nu, men ska iallafall kasta in lite ord om min dag.
Matte, No, Svenska, Slöjd, Tyska, HK

Dem tre första lektionerna var inte speciellt ovanliga.
Matten jobbade vi på under, jag och Tojfa med våran älskade Mp3 i öronen, och sedan på No'n skrev vi bara om näringsämnen och kolhydrater, och att man måste äta fett för att överleva... eller något sånt jag minns inte. På svenskan skulle vi pressentera vår bänkgranne för någon ny lärare som kom och hälsade. Tojfa beskrev mej genom att säga "Hon älskar CSI NY och musik"
Shit vilken nörd jag låter som.
Slöjden, ja... jag ska göra ett lapptäcke i grönt och vitt. Och än så länge har jag bara skissat lite.
Men tyskan. Huvudvärk var bara förnamnet. I sjuan var vi 10 elever i en klass, nu är vi närmre 30. Och killarna är idioter, Dem beter sej som 7 åringar och skriker och skiter fullständigt i att andra försöker koncentrera sej. Ante satt till exempel och sjöng hela lektionen med hög falsk stämma att 'nu är det fredags mys...' och Gustav tog upp en cola som han tömde utan att någon sa till. Jag saknar fan Eva! Och läxan. Vi skulle skriva av 10 meningar från en bok, vi skulle inte ens skriva dem själv, bara skriva av, och välja 15 glosor. Hon sa även att 'Jag tänker inte ha så mycket prov utan satsa mer på läxor.' Men om vi själv ska välja 15 ord, så kan hon ju inte precis ta ett förhör på dem. Med Eva hade vi oftast kring 30-40 glosor, plural/presens (gramatik), typ ett läs kapitel och en uppgift i text boken. Så det här känns lite ... lite. Vi lär oss ju ingenting!
Suck.
På HK'n gjorde vi en sallad, och den var riktig god, Faktiskt. Och ja, jag var med Ida och Sassa, vi var jätte duktiga. Efter det cykla jag till Tia, hann köra ett par race i SSX med dem, innan morfar ringde. Så jag åkte till dem, åt surströmming *mums* och nu ska jag sova här.
Och som sagt, är jag uttråkad nu.
Men... vi hörs.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback