Tisdagskvällar

Datum:2009-12-01   Tid:20:53:22
Jag har trist och funderar på att börja lägga in lite små video klipp på bloggen. Grejen är ju bara den att jag är inte speciellt förtjust i min egna röst och därför undviker jag helst att prata på film. Liksom, usch och fy, men nåja, vi får se hur det bli.
Sen har jag väl tänkt svara på en kommentar från en viss Anonym. Jag kan gissa mej till vem det är men det nämner jag inte här.

Svar: Jag vet inte om du försöker säga att jag är en komplett idiot eller om jag missuppfattar mer eller mindre allt. Men jag tycker att alla dessa sinnesförvridna fjortisarna som skriver Edward Cullen på allt dem kommer åt inte är värdiga att ens uttala bokens namn ifall dem inte läst hela boken utan och innan.
Och det är en av grejerna, att folk ser förbi filmens dåliga rekvesita för att skådespelarna drar all uppmärksamhet och ser ut att vara vackra medans dem i boken är så otroligt mycket vackrare. Det skönhets ideal som sätts i filmen räcker inte på långa vägare, då sanningen är att många av skådespelarna inte ens kompleterar ordet skönhet som är vad vampyrer ska stå för.
Om du har läst boken eller inte vet jag. Men det är så många epic fail i filmen, som lägger sej på min hjärna och så kan jag inte se förbi vissa utav dem. En av de sakerna är till exempel det faktum att Billy Black kör en bil trots att han är förlamad i båda benen. I första filmen kan Jasper vistas i danssalen där Bella ligger och blöder som fan, men han klarar inte en droppe blod i andra filmen. Inte fan slåss Edward med vampyrerna i volturi klanen. Hur ska dem som inte läst boken förstå ens meningen med filmen, då dem har missat alla känslor och all den sensuella spänningen som boken byggts på?
Jag hatar första filmen. Andra filmen var bättre. Fjärde boken suger men dem tre första är nog bland dem bästa böcker jag läst och ja. Jag tycker att dem förstört serien totalt, genom att pest smitta den med fula skådespelare. För snälla nån, Robert Pattinson?! Så fort han öppnar käften ser han ut som om han ska skita på sej. Den enda som lever upp till vampyrernas rykte om skönhet och dragning, är skådespelaren Ashley Greene som spelar Alice. Dock kan jag peka ut ett antal fel hos henne också.
Så ja, jag anser att man är fjortis om man skriker att man är helt förtjust i twilight men inte förstår att den bygger på en bok. Ser man filmen om och om igen, för att man är förälskad i skådespelarna, jadu, då är man mer patetisk än en vinterklädd hora i saharas öknar.
Något mer?

Kommentarer
Postat av: Moa

Om du trodde att det var JAG som skrev den där kommentaren så har du fel! Bara så du vet!! jag LOVAR jag har inte varit inne på din blogg innan du kommentera min ;P

2009-12-02 @ 20:03:36
URL: http://moaaaw.blogg.se/
Postat av: EMMA

Visst är böckerna så mycket bättre och jag håller med dig om att det är mycket som är dåligt gjort och att filmerna inte alls lever upp till böckerna. Men samtidigt så tycker jag att man har rätt att älska filmerna om man nu vill det, man MÅSTE inte läsa böckerna för att det ska anses som ok att älska twilight.

2009-12-02 @ 23:24:11
URL: http://emmaesping.blogg.se/
Postat av: E

Filmen är ju bara baserad på boken!! och Jasper kan vara i salen där Bella ligger o blöder för han har mycket annat att tänka på! som t.ex. att döda James!?

2009-12-03 @ 15:15:24
Postat av: Anonym

och sluta vara så petig!! kan du inte bara se en film utan att komma på nåt att påpeka?! att Edward slåss mot volturi-vampyrerna gör ju bara filmen mer spännande!!



2009-12-03 @ 15:21:25
Postat av: Linnealill

"Inte fan slåss Edward med vampyrerna i volturi klanen".

Bara så du vet, så precis som "E" säger, så är ju filmen baserad på boken, de kan ju inte följa boken exakt. Nu har de ju istället lagt till en sak för att få in lite action, kanske? Aja, hur som helst så har de då fått Stephenie Meyers "godkännande" till den scenen i filmen, och med hennes hjälp blev den scenen riktigt bra, i.a.f enligt mig!

2009-12-03 @ 15:38:35
URL: http://linnealill.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback