I'm God, any questions?

Datum:2009-03-26   Tid:07:46:49
Inlägget gäller den 25 mars, glömde bara att publicera det då.

Hello
På en av dem där värme sakerna i våran matsal, där finns det ett vitt A4 papper som suttit där sen mamutar vandrade på jorden. Nämligen en dikt om ordet hej. Jag kan inte hela utan till, men skulle gärna påpeka att ni kommenterar sämre än en överkörd fiskmås på manhattan !
Ett litet hello? kanske tja ?

Anyway. Idag har skolan inte varit speciellt normal. Så som alla andra klasser på hela skolan hade vi idag klassråd direkt på morgonen. En kvart efter det, bar det av med buss in till backa där vi såg på någon pjäs, inte för att jag förstod den, men den var väl bra.. eller ja.. nått sånt, duktiga dansare iallafall.
Det vart otroligt mycket tjorv med matten, Lena sa att vi inte skulle ha någon, Folke sa att vi skulle, Linda sa att vi skulle gå dit efter maten och Lena sa åter igen att vi inte hade någon. Och eftersom Lena är våran matte lärare, lyssnade vi på henne och sket i den. Så jag och Frida traskade hem till mej, eftersom jag varit så smidig och glömt locktången på. Huset står änn kvar, var lugna. Sedan tillbaka igen, träffade Stefan vid bussen (vår bildlärare). Eftersom jag, Frida, Matilda och Emelie har bild kurs denna månad, så skulle vi in till stan, till en ateljé där norrbottens största konstnär jobbade. Det var väl sisådär intressant, jag kommer visserligen inte ihåg mycket mer än stora fönster och fyra minus grader. Men skit samma.
Och jag säger bara det, i huset han hade, skulle jag gärna klara av att bo. visst, det hängde tavlor och saker på varenda yta. Men det var så hemtrevligt med säkert tio billys bokhylla på rad fullproppad med böcker.
Sen på vägen hem glömde vi killarna i stan, eller, dem kom inte på bussen, och jag hade alla busskort, så vi vart ju tvugna att åka >.< undra hur dem kom sej hem? Lena tyckte att det var rätt åt dem eftersom dem inte var vid bussen i tid.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback