Första advent

Datum:2009-11-29   Tid:09:33:56
Hej hallå
Hur mår ni?
Jag har inte sovit mer än 4 timmar inatt, ändå känner jag mej inte det minsta trött. Jag är pigg oh glá som kexchoklá!
Idag är det första advent, och jag minns att ifjol (Herregud det känns som om det var jul -08 typ för en månad sen eller två) saknade jag julkänsla till och med på julafton då jag och mamma satt i en häst släde invirade i riktiga pälsfiltar bakom Veronica som var utklädd till tomte medans hennes häst Cilja drog oss och bjällrona runt hennes fötter spelade, eller vad gör bjällror egentligen?
Men nu längtar jag så förbaskat mycket till jul, jag längtar till dem där mörka kvällarna då man ligger och ser på Sunes jul (Mamma tvingar oss alltid att se den kalendern varje år på dan för doppare dan)
Jag är dessutom vääldigt sugen på knäck. Så det tänker jag koka, eller ja, mamma lär det väl bli. Jag lär sitta och sno lite av den kokade knäcken, doppa det i ett vattenglas och sedan suga på det. Oj vad gott.
Idag ska jag städa, kanske gå på skyltsöndag och sen bär det av hem till min mami.
Jag skriver mer sen

Kommentarer
Postat av: Kajsa

Snart är det jul ja!

2009-11-30 @ 08:44:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback