Douar Accrorap

Datum:2009-10-29   Tid:21:20:54

Kom just hem ifrån rubrikens namn. Douar Accrorap är en dans grupp från frankrike som är på sitt första sverige besök, dem har gjort ett par föreställningar innan här, på denna turneé och herre min gud och alla hans jävla Jesus vad duktiga dem var.
Det var rythmiskt och väl ihopsatt, känslomässigt och komiskt och grymt bra gjort. Tänk om man kunde dansa så. Eftersom vi dansar för Piteå dansstudio, jag Tojfa Tia och lill Fia så fick vi fribiljetter.
Dock blev det inte mycket bilder. Stora delar av föreställningen utspelade sej i mörkret med endast en ensam strålkastare, och därför kändes det inte riktigt passande att plocka fram en kamera med blixt då alla satt och höll andan för att vara så tysta som möjligt. Jag tog ett par med telefonen men den har valt att inte sammarbeta med mej så jag kan inte föraöver dem nu.

Innan idag var jag hos Matilda och scrapade.
Inte så mycket att säga faktiskt.


Kommentarer
Postat av: Sofia Arvidsson

Lill Fia, haha. (:

2009-11-05 @ 14:09:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback