Problematisk vardag

Datum:2009-09-28   Tid:18:30:00

Måndagar och söndagar är nog de värsta dagar som finns. Tyvärr går dem allra bästa programen då (CSI:NY, Cold case, Law and order: svu), annars hade jag gärna gått och dött dessa dagar och sedan uppstått varje tisdagsmorgon. Vi har absolut inga roliga lektioner på måndagar, det är Svenska, tyska, so, engelska och idrott. Och trots det går vi till 15.40.
Och idag hade vi - till råga på allt - orgentering på idrotten. Jag gillar det faktiskt, då det går bra. Men idag, jag hittade de två första kontrollerna hur lätt som helst, men sedan, trean skulle finnas längst en stig, i en grop ungefär 70 meter ifrån en bäck listade jag ut, och det var helt korrekt, men sen... fyfan jag sprang fram och tillbaka på den där stigen i säkert en halvtimma, innan jag gav upp och sprang tillbaka, och då var jag sen tillbaka. Sedan då jag kommer hem till mamma, jag hade nämnligen varit förbi där på morgonen och hämtat gympa kläder, och sedan cyklat till skolan därifrån, ja, då har jag missat bussen.
Herrejävlar och smidig som jag är missar jag nästa också. Jag har varit lite för mycket med Sofia Arvidsson kanske? Nej jag ska inte vara elak. Jag älskar lill Fia, men hon kan inte passa tider.
Men jag ringde iallafall pappa, eftersom jag inte orkade vänta på nästa buss, så fick han komma och hämta mej. Nu ska jag röja upp i mitt rum, och hjälpa Helene lite.
Ikväll är det som sagt CSI, mums (a)

Duktig Oriva.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback