4:de advent

Datum:2009-12-20   Tid:16:05:08
Eftersom min mami (precis som jag) är lika glöms som Doris i Hitta Nemo, så har hon glömt att tända advets ljusen med tiden. Därför fick vi tända alla fyra idag. Men julkänslan kom ändå, då vi bakade saffrans bullar, (eller hon gjorde det) och knäck (där hjälpte jag till en massa!). Det var massa gått och nu ska jag äta ihjäl mej till på torsdag. Herregud tänk att det bara är fyra dagar kvar. I morgon har vi skola, men hur mycket vi lär jobba, ja det är väl frågan. På tisdag är det julspex på morgonen sen är det väl godisätandet som ifjol och gröt och sen slutar vi. Jag älskar sista dagarna. För den som inte vet så är julspexet, så att de som vill ur niorna, får sätta upp en liten show, med ja, roliga saker och ifjol vare rätt bra då Anna Wallinder och Fredrik sjöng jätte fint, och fyra killar dansade i röda och vita behåar och kjolar samma dans som tjejerna i mean girls till jingelbell rock.
Nu ska jag städa mitt rum och i morgon funderar jag på att fara till stan efter skolan och köpa de sista julklapparna.
Föresten; Som tack för att jag är så underbar som jag är, och passade Charlie från 20-01 igår, samt att jag gjort julkort till Helene, fick jag 500 kronor. Så Annika, är du fortfarande sugen på att se Avatar med mej i våra matchande tröjor så slå en pling!


Knäck, hård ska den vara, dock ser de jätte lösa ut på bilderna.


Saffrans bullar med socker in ma <3

Lilly väntade på att få smaka, dock kom inte mer än lite pärlsocker då och då.

Nu ska jag skriva på min bokreflektion och försöka hinna klart med den till i morgon. Tror inte jag kommer hinna det. Bajsa.

Kommentarer
Postat av: m a l i n !

saffrans bullar ! <3

2009-12-22 @ 23:08:10
URL: http://malinekenberg.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback