Tia; socker smula i mitt öga

Datum:2009-06-07   Tid:20:02:02
Nu har jag tänkt berätta en saga för er. Den handlar om en liten prinsessa. Hennes namn är Tia och hon är en klassisk sago prinsessa; vacker, vänlig, omtäcksam, modig, hjälpsam, lojal och inte minst interlligent.
Tänk er om omgjord verson utav barbie, en lite kortare verson. Och detta exemplar är inte gjort utav hårdplast och syntets hår. Nej, detta är en kristallklar hud och mörkbrunt hår som man bara blir så avundsjuk på att man vill rycka av det då hon sover.

Ibland slår den där tanken mej att det verkar som om vi tänker i en hjärna. Ett citat jag en gång läste i en bok löd "Vänner är en själ i två kroppar", och ibland skrämmer det nästan mej hur lika vi kan tänka. Jag menar, vi behöver knappt tjafsa innan vi sitter där. Vi vet exakt vad vi ska göra, medans Tia ställer in tv:n i rätt spelläge, letar jag fram spelet och sstartar konsollen. Jag lindar upp handkontrollen och räcker den till henne, samtidigt som hon hämtar sackosäcken eller dynan.
Vi kan det där efter att ha spelat Lara Croft i ett bra tag nu. Eller så kan vi reglerna till fågel OS. Och vet alla vad som väntar efter att bollen glidit ner från studsmattan.

Tia är en sådan vän som man ena sekunden står och frågar sej själv hur fan hon tänker. Och nästa sekund, ja då frågar man säg samma sak. Jag vet inte ifall det är vi eller dem andra som är udda. Men fan vad vi skrattar under SO lektionerna.
"...anpassar sej efter det vita, isbjörnen, snöleopard, hare.."
"HÖNAN!"
Är det bara vi som tycker att vi är hysteriskt roliga?!


Jag har så jäkla massa góa minnen från dej, massa skratt och utbrott. Jag lovar till sommaren ska du och jag så fort det blir varmt cykla till preem och sitta där och frossa. Vi ska ligga i solen och spruta på alla getingar med vatten sprutan. Och vi ska spela kubb, och, verkligen leva livet i sommar.
Samt så måste vi ju ägna lite tid framför tv;n och skrika då pumorna attakerar oss.

Jag vet inte riktigt vad mer jag ska skriva för att få dej att inse vilket kap du är, vilken lycka att få ha dej som vän, och tacksamhet för att du står ut med mej.


Kort sagt. Jag älskar dej.

Kommentarer
Postat av: jessica

1. man behöver it ens jobba, bara man får ihop 100 kr.

2. Det är ingen specc tid!

3. JAG HAR JOBBAT I 4 TIMMAR! :D

/jessica :D

2009-06-08 @ 17:11:49
URL: http://jessicanordsvahn.blogg.se/
Postat av: Tia

Oh!! Elinh vad du är gullig!

Det var det finaste jag någonsin läst.

Älslar dig också (jätte, jätte mycke)

2009-06-10 @ 19:41:42
Postat av: Tia

Oh!! Vad gullig du är Elinh!!

Det var det finaste jag någonsin läst!

Älskar dig också (jätte, jätte mycke)

2009-06-10 @ 19:46:52
Postat av: Tia

Håppsan.

Råkade skriva två likadana komentarer^^

Det var inte meningen!!

2009-06-10 @ 19:48:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback