Ännu mer 'att göra'...

Datum:2009-09-16   Tid:19:19:13

Jisses det känns som om lärarna föds för att tortera stackars barn till döds. Visst, läxorna kanske inte är så jävla jobbiga. Men det är kraven att vi ska klara allt.
Brukar dem inte säga då eleverna fuskar att 'ni lurar bara er själva' och att dem 'bara är här för att hjälpa er' Men varför fan ställer dem krav som inte ens jävla Jesus kan nå upp till?!
Borde inte dem vara nöjda så länge dem inte behöver anstränga sej och skita ifall vi klarar oss? Dem får sin jävla lön vare sej vi blir godkända eller ej.
Och nej jag har inte problem i skolan, det är bara det att jag klarar mej riktigt bra känns det som. Och då höjer dem ribban. Och jag ligger ju redan över vissa andra. Och ändå blir dem förbannade då jag inte lyckas bättre än vad som egentligen är 'nödvändigt'.

Med texten ovanför menar jag inte att jag är bättre än alla andra i min klass. Det menar jag inte. Men visst känns det som om jag har extra höga krav på mej i vissa ämnen som t.ex. tyska samt svenska. Eftersom jag har lätt för språk.

Japp, jag älskar skolan. IRONI!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback