Julgrisen

Datum:2010-12-23   Tid:20:18:52

Min lilla julgris heter Lilly.
Visst är hon så ful så hon blir söt! Jag har varit hemma hos pappa och firat jul där nu ikväll. Vi åt tacos, och delade ut julklappar, eftersom vi är hos mamma på jul. Jag hade ju redan fått min TV, så jag hade inte riktigt räknat med att få något idag men jag fick en massa saker: Ett presentkort på 300 kr, en bok, ett sånt där olje-ljus grej, man tänder det också doftar det gott, en nessesär med loiton och massa saker i och en DVD (:
Helt klart nöjd!

Jultraditioner med min mamma är rätt... jobbiga. Varje år, dan före dopparedan, väcker hon oss halv åtta, också måste vi följa med och stor handla på coop. Det tar.. ja iallafall 2 timmar. Vi får inte ens äta frukost först för hon ska vara där först. I år gick det på 2815 kronor. En hel stor kasse med bara godis.
Enligt min mamma, får man inte äta tråkigt lösviktsgodis på jul. Nej då köper man påsar med dumle, risen, polka grisar, ni vet sånt. Och som sagt. Vi har en hel påse, bara med godis. Vi gick bara och plockade och slängde ner i vagnen.
Sen får även jag och Victor blanda oss varsin läskedryck back. Julen är enda tiden på året vi har läsk hemma, och på julafton, och juldagen får vi dricka läsk till frukost.
Nu är det snart dags för det sista, det som man aldrig slipper undan. Varje år, dagen innan jul, ska alla i familjen Lundberg sitta ner i soffan och se alla 24 avsnitten av Sunes jul. Fattar ni?!
Så ja, bäst att vi sätter igång nu så jag kommer i sängs någon gång. Är helt slut körd.

Har ni nå roliga jultraditioner?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback