Loppis på lördag

Datum:2010-07-19   Tid:20:48:01
Varje lördag hålls loppis i badhus parken. Folk med ton av skräp åker dit 6 på morgonen och packar upp och sen sitter man där och tar betalt av lättlurade små människor som köper begangnade kaffepannor och leksaker.
Alltså, på lördag ska jag stå på loppis och sälja. Haha, känner att det är bra, nu till PDOL då jag vill ha pengar till att smaka på allt som finns att äta. Det  måste väl vara det bästa, att få gå där och käka zovas, och oxfilerulle, och thaimat, och furubrogsbuffen på rådhustorget. Haha... Som söta Paulina Skoog sa : "Elin, du och jag skulle aldrig kunna banta för vi tycker om mat!"

Nu har iallafall jag och mamma plockat ihop flera kartonger och plastlådor med skräp som ska bort. En hel jävla drös med nå skålar och kannor och sånt ifrån samma serie. Jag underar vad mamma tänkte då hon köpte en ful jävla juice karaff med rosa band målat runt och matchande müsli skål. Plus tio till skålar där det antingen står choklad, eller mjöl eller liknande på.
Nåja. Från början var det menat att både jag och Victor skulle stå och dela på pengarna. Men nejdå, han har inte hjälpt till något ännu så han ska inte ha en krona.
Evelina, min tremänning ska kanske stå med mej. Hon brukar ofta stå på loppis och hon skulle fundera ifall hon orkade göra det på lördag.

Så här såg det ut i vårt kök nyss!

Kommentarer
Postat av: h a i d i s -

SV: tack så mkt :D jo kanske har de snart!

2010-07-20 @ 01:44:36
URL: http://haidis.se
Postat av: Sofia

Hade du tänkt att jag ska äta allt det där också? xD

2010-07-20 @ 13:35:05
URL: http://sofiiiahan.blogg.se/
Postat av: Cajsa - F O T O B L O G G Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ

Hej du..

Skulle vara jätte roligt och jätte snällt av dig om du skulle vilja rösta på min sommarbild



Hemsidan är: http://www.husmanhagbergtavling.se/index.php?page=gallery&obj=711

Om du redan röstat så kan du rösta igen. Du behöver inte säga att du har röstat, det ser jag. :)



Tack på förhand.

2010-07-21 @ 18:01:56
URL: http://www.hallgreen.blogg,se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback