Del 3

Storlek 36.

Tom gnuggar sömnen ur ögonen på sin tripp emot köket. Klockan närmar sej halv ett och samtidigt som Tom svänger upp kylskåps dörren, svängs den vita dörren intill Bills sovrum upp. James är naken och passar bra i morgonruffset. Tom hinner bara glida med blicken över hans kropp innan James hoppar till och blir medveten om att han inte är ensamen.

"Shit!" Flåsar han. "Gud vad du skräms!" Han lägger ena handen över bröstet och har inte en tanke på att dölja någonting. Bara efter att ha svept med blicken en tiondels sekund över James personliga partier, känner han hur det stramar till i den nedre regionen. "Jag visste inte att du var här"

"Ja det är liksom min lägenhet!"

"Visst visst.." Mumlar James och tar ner ett glas ifrån skåpet.

"Hur seriöst är ditt och Bills förhållande?" Tom lutar sej emot bänken och naglar fast blicken i James gröna ögon.

"Va?"

"Vad vill du Bill?"

"Tom förfan du känner mej. Tror du att jag är med Bill bara för att...? Du är fan dum i huvudet i såfall"

"Jag frågar bara. För man brukar inte knulla sin pojkväns bror?"

"Okej, Tom, nummer 1, du knullade mej, och nummer 2, man brukar inte knulla sin brors pojkvän" Hans andedräkt kittlar emot Toms läppar och en impuls av att grabba tag i James, trycka honom emot väggen och pressa läpparna emot hans träffar Tom. Han står emot den.

"Jävla.." Han vill inte säga något mer, vill inte förstöra mer i deras vänskapliga förhållande än vad som redan är trasigt.

"Äsch var inte arg Tom. Okej, Du och jag, har ingenting. Nada, Zero, okej. Det var dumt, det kommer inte hända igen och vi glömmer det bara?"

"Älskar du Bill?"

Det blir tyst. En lång tystnad.

"Nej. Men jag kanske kan lära mej?"

James har gått hem och Tom kan inte vara mer lycklig. Bill verkar tillbringa förmiddagen i sjunde himlen han också. För han gör inget annat än ler som ett fån varje gång sms pipet bryter tystnaden.

"Är du kär" Tom snurrar på de höga stolarna runt om bardisken i vardagsrummet medans han ser på Bill. Bill ser förvånat upp.

"I James?"

"I vem annars din idiot?"

"Jag vet inte. Inte än kanske men.. snart? Jag vet inte Tom" Det märks att han inte gillar hur Tom lägger sej i hans privat liv. Men Tom ÄR ju hans privatliv! Vad hände med den där siamesiska tvilling saken! Som yngre hade dem ju suttit ihop hela tiden. Nu berättade Bill inte ens sånt här för honom. "Vadå gillar du det inte?"

"Det är bara det att... " jag har haft sex med James ".. vi har ju kännt varandra länge och om ni skulle göra slut vill jag inte att det förstör vår vänskap!"

"Oroa dej inte. Du kommer fortfarande kunna umgås med James!" Bill himlar med ögonen, som om Toms oro är patetisk. Bill lägger ifrån sej telefonen. "Vill du hitta på något?"
"Jag?"

"Vem annars din idiot?" Bill ler. Tom måste le han också.

"Visst, vad?"

"Vi kan åka och hyra film?"

"Porrfilm?"

"Inte en chans"

Tom rycker på axlarna.

"Det var värt ett försök i allafall" Han ler emot sin bror och reser sej ifrån stolen. Dem promenerar till det lilla videoteket vid 7 eleven med hundarna. Hundarna knyter dem i en lyktstolpe utanför och sedan letar dem båda två efter en duglig film att se.

Tom lyckas hitta en action rulle som dem inte sett ännu. Så den hyr dem, plus så köper dem två stora cola flaskor, en chips påse och en stor godis påse för 80 spänn. Tom betalar tydligen efter den där självklara blicken ifrån Bill.

Filmen suger. Men godiset är gott. Så efter ett tag skiter dem helt i soldaterna som endast skjuter ihjäl sina maskerade vänner, och ligger i varsin del av siffan och tävlar om vem som kunde slänga upp en godis i luften och fånga den i munnen flest gånger. Bill leder, 9 mot 7.

"Du och James passar bra ihop" Tom häver sej upp med armbågarna ner i madrassen. Bill ser frågande upp på honom.

"Huh?"

"Ja, ni är båda liksom, intresserade av ja.. det du kallar stil. Det vore ju en annan sak om typ Jag och James vore ihop. Vi är ju helt olika." Tom nickar övertygande. "Ni kan ju typ låna skor av varandra nu så slipper du köpa vart enda par du ser!"

"Knappast, James har storlek 36!"

"36?! På en vuxen man?!"

"Man, är väl inte riktigt min benämning på honom." Bill flinar elakt. "Du vet det man säger om att killar med små fötter har små.. ja du vet" Bill rodnar bara han tänker på det. "Det stämmer, inte!"

"I know" Tom viskar det bara.

Bill ler, kastar upp ett gelehallon och fångar det grasiöst i munnen. "10!"

"Jaja, skyta lagom!" Tom flinar, försöker sej på samma konst men missar.

"Erkänn att han är snygg?"

"James? Nja inte riktigt min stil. Jag föredrar dem där med bröst!" Tom flinar. men innerst inne är han riktigt osäker. Han hade uppskattat att ha sex med James.

"Jaja men.. han är snygg!"

"Visst visst."

Bill ler. Dem zappar runt lite på kanalerna och fastnar framför ett marathon av sweet 16 på MTV. Bill blir förbannad på hur bortskämda ungdomarna är, men påminner snabbt sej själv om att han nog är lika bortskämd.

Så tillbringar de resten av kvällen. Bill vann tävlingen. 19 - 12.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0