Let the music be your guide

Datum:2009-04-24   Tid:18:57:48
Hello dudes

Vet att jag inte uppdaterat på länge, och ber om ursäkt för det. Jag har vara inte haft något vettigt att skriva så istället för att bara klaga på mitt liv och alla omkring mej så valde jag att stay lat och inte ens kika in på översikten.
Men jag kan väl dra de senaste dagarna kort fattat. Onsadgs hände inte så mycket. En positiv sak är att Frida fick in mej, Matilda och Emelie på bild listan igen, innan den ens kommit upp. Ni förstår, vi har så att säga onsdagskurser på våran skola, en kurs är i fyra eller åtta veckor. Och då får man välja på massa saker, till exemptel Bild, slöjd, HK, gympta, So, Rester, Engelska, språk, ja det mesta alltså. Och vi tog bild förra månaden. Men eftersom platserna på bildlistan är så eftertraktade så får man inte skriva upp sej två kurser på rad. Men förra gången gjorde vi en tabla som ska hänga i skolan, där alla målade en bild (eller fler) som ska bli en ram runt ett sjökort på piteå skärgård. Men Frida hann inte klar med sin bild, så Stefan erbjöd henne en kurs till att göra klart den, men hon ville inte göra det själv, så då fick jag vara med, och då är det ju så att jag och Tia alltid har haft onsdagskurser tillsammans. Alltid, Först dans, sen slöjd, sen bild, sen film, sedan bild igen, och då kom hon också med på listan. Så kom frida och sa att hon och Emelie alltid var tillsammans, så hipp som flapp och pang på rödbetan så var vi alla inne på listan innan den ens satt uppe (Den kmr upp på måndag) Vilket var bra, eftersom jag kommer vara borta på måndag och tisdag, Ska till ö-vik.

Torsdag. Inget intressant. Först bas och sen orkester. Som sagt åker jag te ö-vik på söndag och kmr hem på tisdag. Då jag för övrigt fyller fjortis, så gratta mej ! Vi kommer hem klockan nio, så speciellt mkt firande hinner jag ju inte med, därför tar vi det på fredag ist.

Fredag, ja, idag har vi varit på IKEA, jag och pappa, och jag måste få säga att det var otroligt skönt att inte gå med mamma, eller mormor, för dem ska stanna och titta på varenda liten sked och stoldyna. Han gick förbi onödiga saker som textil och skit som ingen av oss förstår sej på. Jag fick mina bokhyllor, två byråer som jag ska ha kläder i. En spegel, which i love. Skit snygg är den, eller ja, snygg och snygg, mer cool. Den är typ, snurrbar eller hur man ska säga, så en hel figurs spegel på ena sidan och små hyllor och krokar på andra. Sen så har jag fått en massa andra saker, typ, tidnings hållare, och lampor och allt, pappa var då verkligen inte snål, han stannade vid det mesta jag skulle tänkas vilja ha och frågade om jag skulle ha, då jag tagit ett par krokar sa han "ska du inte ha nå fler?" oh öste i fler. Så ja, jag är rätt så nöjd. In på candy world var vi också, där vart det bara en låda lakris och lite surt hockeypulver. Hade spanat in en fin liten toblerone kaka. Men jag var inte speciellt sugen på choklad, dessutom hade jag massa med mini twixs i bilen, efter att ha fått av mamma som hon köpte på flygplatsen. Så ja.. En data väska och världens skönaste kudde drog jag också med mej. Jag har även köpt en lucka och låda till hyllan, så jag är nästan lite osäker på ifall jag får plats med alla böcker. Men ja, annars är det väl bara att sätta upp lite fler hyllor här och var? (:

Nu ska jag städa här nere, eftersom jag är i full fart med att måla taket i mitt rum så sover jag just nu utanför i mitt vardagsrum, så nu står det flytt kartonger och allt man kan tänka sej här ute och påminner om ett bomb ned slag, sen ska jag smaksa lite på min lakris (Oriva is besatt of lakris !)

Get it? Got it? Good !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback