Julaftonens kväll

Datum:2009-12-25   Tid:21:18:23

Hejsan,
jag sitter här och försöker få min idiotiska dator att reagera på minneskortet jag stoppat i den. Men den verkar inte hitta det. Så jag kan tyvärr inte bjuda på några fina bilder nu >.< Men jag kan berätta att jag hade en jätte trevlig julafton. Lasse och Annalisa kom inte, men istället kom mormors bror Ulf, hans fru och med sej hade dem min gammelmorfar Hjalmar som ja, är rätt så senil och inte riktigt hör. Samt ska han ut och röka var tredje minut. Men han är söt ändå. Även fast han kallar mej Ican (det är mammas smeknamn).
Dock anser jag att julmat är överskattat. Köttbullar, potatis och örtagårdsstek kan man äta. Samt lever pastej, sallad och ägg, men sillen, laxen och romtårna, nja inte riktigt min stil. Mamma uppsakttade dock inte mitt förslag om att införa palt på julbordet som en piteåtradition. Vi såg Kalle och så väntade vi.
Min morbror Ea, håller på att anordna något bröllop åt en kompis. Så skulle dem göra ett bildspel med en telefon där det stod en massa sms. Och självklart blir det mitt jobb. Dem hade en bild på en telefon. Där det redan stod ett sms. Så jag satt i en timma och klonade bort allting. (Vilket inte var lätt eftersom det var en mönstrad bakgrund och jag suger i ps.) Men då jag var klar kunde man inte se att det stått nå där innan. Jag är underbar.
Och jag fick en massa saker (A)

  • Ny telefon (tidig julklapp av pappa, ni vet den rosa)
  • Två choklad askar, Aladdin och Romerskabågar, älskar romerskabågar!
  • 1500 kr av mamma
  • Ny dataskärm / platt tv. Egentligen var det en tv de köpt men Jens sa att den gick lika bra att ha som data skärm.
  • Tokio hotel biljetter, var en julklapp också
  • Puma parfym sätt, med parfym, loiton och duschkräm
  • Hårprodukter ifrån Lee Stafford, nå 'göra håret platt' grejs och mousse som sagt.
  • 3:dje säsonen av CSI NY, sa ju det!
  • Converse väska
  • halsduk
  • 300 kr av Kerstin och Jorma
  • 100 kr halebop
  • Armband
  • Band Hero av Jens (!)
  • En stor skål av Monicas hemgjorda knäck, mums

Nu tror jag inte att jag glömt något.. Nej. Emh, oj vad mycket jag fick, och jag har inte ens fått allt tydligen än. Själv gav jag Victor en halsduk och nå hårvax. Morfar fick en ny mugg och mormor fick en fin godisskål i glas. Mamma fick en bok som hon fick betala själv. Och ja, det var jätte bra helt enkelt. (: Bilder får ni kanske på söndag om det funkar hemma hos mami. Ska ta med mej bärbara också så får Jens blåsa den för den är ap seg just nu.
Nåja, nu ska jag knapra i mej lite apelsinchoklad här och sen ska jag.. inte göra mycket mer. Just det, jag har chips och dipp där uppe. See ya!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback