Klagosockar

Datum:2009-07-14   Tid:15:41:42
Ibland måste man få klaga
Ibland måste man få uttrycka sina egna åsikter

Ellia skrev ett jätte bra inlägg här för ett tag sedan om hur hon tyckte om så att säga "haters". Och till hundra procent håller jag med henne. Att starta en blogg för att endast kritisera tillexempel blondinbella eller Kenza är meningslöst hur mycket man än hatar dem. Själv följer jag Kenzas blogg men varför vet ajg inte riktigt. Jag är väl bara allmänt avis på en människa så vacker och självständig.
Men Kissie. Det är en blogg jag inte tål. Och nu är jag inte en sån människa att jag tänker sitta och rabbla upp anledningar tillvarför den överblondera, läppglaspumpade (snattar ord från Ellia) bimbon bör utplånas från jordens yta, bara varför jag tycker hon är en avskyvärd människa och jag förstår inte riktigt hur folk står ut med henne.
Ni kan själva gå in på youtube och klicka runt bland hennes videobloggar om hur jävla snygg hon tycker att hon är.

Och sedan vafan. Kissies new BFF. I första ronden valde hon ut tävlande som skickat in bilder och en presentation av sej själva. Och rent ordagrant sa hon att 'Jag går efter utseendet. Jag får ju inte ha en ful BFF'  Okej, om det var precis så hon sa minns jag inte men ungefär typ. Det var samma poäng.

 
Dem där säger väl ungefär vad hon står för?

Och i ett nyare inlägg (Missförstå mej inte, jag följer inte hennes blogg, men då och då kikar jag in.) skrev hon om skönhets ideal.
Och visst har hon en poäng i sitt långa tjaffs om Marilyn Monroe och att man får tycka ordet skönhet betyder olika saker. Men samtidigt : Jag tycker världen behöver fler som mig, fler som Kissie!
Ett citat direkt hämtat från hennes blogg. Jag tycker bara hon är så... nog. Hon ser ut som ett överblonderat fruntimmer som får betalt för att hoppa i säng med andra. Ursäkta mitt ordspråk, men ja, och hon går så mycket efter utseende och är så självkär att det är äckligt.
Ja, man ska älska sej själv och ja, men ska vara stolt över hur man ser ut. Men då man börjar ett v-logg inlägg med 'Hej, eran favorit kisse katt här. jag är sjuk men lika snygg ändå blablabla' så har man problem.

Hon skriver ovanför att hon föredrar smala tjejer med långt hår.
Jag förstår inte hur någon står ut med hennes närhet så hon håller på. Jag känner henne inte som person så jag bör inte säga så kanske. Jag talar utifrån vad jag känner henne genom videor och bloggen.

I N L Ä G G  H Ä M T A T  F R Å N  K I S S I E S . S E

Tycker du Marilyn Monroe är vacker? Dom flesta svara "hon är en av dom vackraste kvinnorna på jorden", bara för att. Man tänker inte när man svarar, man säger bara så för att det är.. Ja, politisktkorrekt. Jag tycker inte hon är så jävla snygg om jag ska vara ärlig, mullig och vardagligt ansikte.. Och nu lär jag ju få hur mycket skit som helst för det, jo bara för att det är inte politsiktkorrekt att säga hon är ful.

Jag föredrar smala tjejer men långt hår, hon är ju motsatsen? Så vad är det för fel på att vara ärlig, kan man inte tycka det är skönt för mig så som tycker att dagens ideal är snyggt? Är det inte lite lättare att sträva efter det då?

Jag tycker världen behöver fler som mig, fler som Kissie! Då menar jag inte fula copycats som dom där 14 åriga fjortisarna som tror att dom blir jag genom att säga "I know you love me". Utan dom som vågar säga att skönhetsidealet sen förr är fult, att blondinbella faktiskt ser ut som miss. piggy även fast hon tjänar bra pengar på sin blogg.. Haha ja det gör jag också serru ;)



Nej, du är inte så jävla snygg du alltså..



Ja... se för er själv.

Kommentarer
Postat av: Sofia

Hon är ju sjuk, Folk har anneroxia och nu kommer en stor före bild som inte är pinn smal och får kritik?! De är f-n sjukt!

2009-07-15 @ 13:57:51
URL: http://sofiaali.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback