Never simpel. Never easy.

Datum:2009-07-12   Tid:23:02:59
Hey guys.
Ja, vad skall man säga. Jag har inte tillbringat dagen på någon strand längst franska rivieran eller shoppad i Paris. Däremot har jag legat i sängen, kastat i mej knattar och sett på film med min nära och kära vän Tojfa. Vi såg från andra sidan. En utav de bästa filmerna som finns skall jag meddela er.

FRÅN ANDRA SIDAN
På ett avlägset barn sjukhus råkar patienterna ut flr fruktansvärda benbrott under mystiska omständigheter. Barnen skyller på "the mechanical girl" som sägs befinna sej på sjukhusets övre stängda avdelning, men ingen på sjukhuset tror dem. När den nya sköterskan Amy (Calista Flockhart) börjar gräva djupare i mysteriet, finner hon att platsen har en mörk och dödlig historia. Men är fienden av övernaturligt slag, eller någon av kött och blod som till varje pris vill bevara en chockerande hemlighet!?

Ja såg filmen första gången med Natalie för länge sedan. Någon gång förra sommaren tror jag det var. Och visst var den bra, men jag tvingades se den igen för att riktigt förstå hur saker och ting hänger ihop, hur andledningarna kunde sitta som pusselbitar. Men helt klart en film jag rekomenderar att du slår dej ner framför.
Vad den klassas som kan jag inte riktigt säga, vissa kallar det rysare, men jag vill inte riktigt sätta en sådan stämpel på det, jag är själv riktigt skraj för skräckfilmer och därför känns det på något sätt uppmärksamhets krävande att sitta och säga att denna film är en sådan film som vissa drömmer mardrömmar om två veckor efter filmens slut.

Men ja, jag tycker det är en riktig sevärdig film. För den sätter genast hjärnan i bruk och det är väl bra att den används någon gång?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback