We'll be perfect for eachother

Datum:2009-06-18   Tid:18:14:05
Hejsan hotpants
Igår vart det inte alls något bloggande för jag var på allmänt illa humör och då känns det inge roligt att spy galla över bloggen med onödiga irriterade inlägg. Så istället bloggar jag nu.
Då vaknade man i morse jag, och fixade och donade lite med en design åt Tojfa. Den slutade upp rätt bra gissar jag för hon vart nöjd. Ännu sitter den inte på plats. Det är ett fel på mej. Jag älskar att leka i ps och redigera designer, men att sedan lägga in dem på den rätta bloggen orkar jag aldrig.

Så här ser den ut just nu, men klar är den inte riktigt än. Jag ska fixa lite smått med text, länkar och lite bilder i menyn också innan den blir klar nog. Och bilder kommer inte föränn efter midsommar - som föresten är i morgon, är jag den enda som missat det!? - Och imorgon har det även gott en vecka utav sommaren, samt så efter i morgon, blir det bara mörkare och mörkare, det känns som om mitt liv tar slut!

Idag har jag  varit med Tia, vi har inte gjort speciellt mycket ovandligt, spelat kort, lyssnat på musik, cyklat till bersika och köpt slush. Det är nog våra favorit hobbies. Plus spela tv spel såklart, men det var för fint väder för det idag, så vi var ute. Matilda påstår att jag fuskar i dam-noll. Men det gör jag faktiskt inte. För till och med då hon delar ut korten vinner jag och hon anklagar mej för fusk..

Nåja, i morgon sover jag och firar midsommar hos Tia, ingen hade några speciella planer så vi slog våra kloka huvuden ihop och fixade en övernattning. Eller egentligen var det Tia som frågade om jag inte skulle sova hos henne.
Nu ska mamma iväg till Jens och jag ska nog stanna hemma för att bara slappa med en glass och se lite på tv, spela sims.



Föresten måste jag få uttrycka min lycka i ord. I flera år har jag dyrkat boken BLÄCKHJÄRTA. Jag har läst den 22 gånger om inte mer, och varje gång är den lika bra. Sandra, en av mina bästa vänner har även läst den, så då den kom på bio försökte jag få henne att se den med mej, men nejdå, hon ville inte. Så igår då jag loggade in på Jens server för att se om det inte fanns någon film jag kunde se, gissa vad jag hittade. Jo, Inkheart! Visserligen hann jag se den innan texten laddat klart. Men ja. Vad ska man säga? Det är extremt mycket fel om man jämför med boken, men jag tycker ändå att dem lyckats fånga poängen, det hade inte dem som gjorde twiligt ska jag säga. För twilight var bara en äcklig tonårs film med sexiga skådespelare som helt saknade själen boken fört med sej. Det är skiljnaden mot inkheart. Sen så måste jag få tjata om hur snygg Dustfinger var, Sotfinger på svenska. Visserligen var han inte så som jag tänkt mej, men riktigt snygg. han gjorde faktiskt en utmärkt roll som elddansaren.

Nu ska jag ta och hämta mej ett glas vatten och sätta mej ner och läsa lite medans jag rollar med Sofia.
Get it? Got it? Good!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback