Läxa och juleskum

Datum:2009-11-10   Tid:20:37:07


Jag vet att jag sagt det förut och att jag inte kan hålla mitt löfte. Förlåt, men jag vill verkligen försöka ta upp det här med bloggen och försöka att blogga iallafall 1 gång om dagen. Jag tänker sitta och skita ut inlägg om det ska behövas. (Moget Oriva.)
Just nu ligger jag iallafall och läser lite tyska och det går förvånadsvärt bra för att vara kvällen före förhör. Jag har alltid varit så att jag läser igenom läxan sista kvällen så sitter den. Och det känns jävligt dåligt på ett sätt för det känns då jag berättar om det så här som om jag är en jäkla skit unge som skiter i skolan och försöker spela cool med att säga att jag inte gör läxorna.
Men det gör jag och klarar de flesta rätt bra. Jag kanske inte är något rakt MVG barn men jag har iallafall ett genomsnitt på VG i de flesta ämnen. (Och bara för att skryta lite till kan jag meddela att jag fick mest i HELA klassen på so provet.)
Jag har försökt scrapa lite nu, men trots att jag verkligen känner mej på hugget, att jag vill göra något fint så har jag ingen fantasi att klistra på pappret. Så jag plockade ihop - sopade ihop allt i en hög - och nu läser jag läxa.
Klockan nio ska jag som vanligt se Desperate HousewivesSathi, kom in innan nio!

Jag äter också juleskumm men har ätit ett par tomtar så jag är lite less dem.
Tur att man har en skål chips gömda i min låda.
För övrigt håller jag på att läsa om Så länge vi båda andas, jag har för länge sedan sagt att den boken är helt värdelös och förstör hela serien. Och jag står fortfarande kvar vid det. Men jag försöker ha ett öppet sinne. Men jag tycker bara allt i den är så.. fel. Det passar inte ihop med alla andra böcker och karaktärerna är sej inte lika. Men som sagt ger jag den en chans till.
Nu ska jag fortsätta med min tyska, sedan No, engelska och SO:n.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback