När jag hör din röst/new moon

Datum:2009-11-09   Tid:22:46:09
Varning för er idioter som inte läst boken ! Spoiler !
Jag har som sagt för länge sedan läst boken och ja.. Vad bör jag säga? Den klår självklart inte ettan. Jag har alltid tyckt att tvåan var aningen seg. Edward försvann i början och sedan kommer han tillbaka riktigt i slutet. Jag saknade honom hela boken och blev riktigt så här "Yes nu händer det något." så fort hans namn nämndes men icke sa Nicke och jag fick läsa ännu tio kapitel innan dem ville visa upp honom i egen hög person. Minst...
Men nu då jag så här tänker tillbaka tycker jag att den är riktigt bra. Trots att jag saknar Edward genom mer eller mindre halva boken så händer mycket.
Jag vet att hälften av alla bokens läsare är minst lika stort fan av Jacob som jag är utav Edward, men jag har aldrig riktigt... gillat honom. Han är liksom inte riktigt, det är något med Jake jag inte gillar och det funkar bara inte. Så jag har inte riktigt gillat att han var så stor del av boken som han var.
Första boken var som en trygghet. Man visste att vad som än hände var det Edward och Bella så länge de andas. Man visste att det finns en fortsättning som har samma personer i fokus och därför kan ingen av dem dö. Inget hemsk kan hända. Och trots att jag visste samma sak då jag läste andra boken, fanns inte samma säkerhet där. Jag minns att jag försökte lägga bokmärket emellan sidorna där Jake klättrar in genom hennes fönster och hon är livrädd för att det ska vara Victoria. Men det gick inte.

Jag ska se filmen. Jag ska försöka ha ett öppet sinne. Det är en ny ressigör denna gång och förhoppningsvis förstör han inte även denna bok för mej. Den 21 november fick vi biljetter till nu, jag känner mej inte som ett lika stort fan nu och bryr mej inte om att se den mitt i natten på premiären då visas. Ifjol gjorde jag det för twilight och ja, ni vet nog alla vad jag tycker om den filmen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback