Suck och stön

Datum:2010-04-06   Tid:08:32:10
God morgon allihopa!
Jag har en väldigt stark känsla just nu av att datorer är emot mej. Igår morse la mitt trådlösa internet hos mamma av totalt. Det sa bye bye och sen var det slut med det. Vi ska se om vi kan byta ut det typ. Det lämnar jag över till Jens, så snäll som jag är. Sen kommer jag till pappa, och nejdå, inte funkar mitt internet här heller. Det uppe i köket funkar, men inte mitt. Eller, jo internet funkar, men inte min dator. För nu har jag tagit min gula fula nätverkskabel och kopplat in i den minimala datorn vi fick utav Gunnar. Och då funkare utmärkt.
Så att ni vet. Jag ska försöka uppdatera som vanligt, men jag har inga bilder och ingenting på den här datan. Så vi får se hur det blir. Jag ska föra över sådana saker som jag vill ha kvar ifrån min stora bärbara, till ett minneskort eller usb, så ska pappa få installera om den. Dock vill jag inte tjata på honom nu, för han har gått och blivit sjuk. Typ värsta bihåleinflamationen. Min pappa är inte sjuk ofta, men då han är sjuk är det ordentligt. Till skiljnad ifrån min lillebror då såklart, han är sjuk hela tiden och ordentligt sjuk också.

Idag är det ingen sol framme och sisådär 2 grader typ. Inte såå farligt. Jag ska gå och panta senare, plus måste jag åka och lämna tillbaka filmen jag hyrde på bibblan.
Som sagt har jag inga bilder på den här datorn så det här blir väl ett rätt tråkigt inlägg, men jag kan säga så mycket som att på torsdag kommer Kerstin och Jorma, jag är pank och msn på denna datorn är hur gammalt som helst. Måste uppdatera det. Men det orkar jag inte göra, eftersom det tog en timma att bara få igång datorn, och jag vet att laddar jag hem och installerar ett nyare msn så kommer jag bli tvungen att starta om datorn. Jag vågar inte riktigt det just nu.

Nåja, en sak är bra och det är att denna söta lilla sak, har en inbyggd kamera. Det har jag alltid velat ha på min vanliga dator! Toppen.

Nu kommer nog snart Yasmina in på msn och underhåller mej denna tidiga morgon. Jag vaknade kring sju i morse, för pappa låg och snorade utanför mitt rum.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback