Whip it - Spoiler

Datum:2010-08-15   Tid:14:05:15


Sofia och jag har tillbringat denna varma, fina dag, sittandes i min säng med min minilaptop i knät och sett på film. Vår dvd funkade nämnligen inte. Men hur som helst. Vi hade hyrt två filmer: Whip it, och Flickan från ovan. Men den hyrde Sofia för den ville inte jag se liksom.
Men nu har vi sett denna dramakomedi med Ellen Page i huvudrollen och den.. var riktigt bra faktiskt.


Tonårstjejen Bliss Cavender som bor i en landsortshåla har verkligen inget glid i tillvaron. För hennes mamma handlar livet bara om skönhetstävlingar och för alla andra är Bliss osynlig. Ända tills hon dimper ner i en värld där hon äntligen kan vara sej själv: I storstadens våldsamma roller-derbys.

Filmen är resigerad av ingen mindre än Drew Barrymore, hennes film debut och är faktiskt riktigt bra. Till skiljnad från många handlar inte denna film och att träffa prins Charming och vara perfekt. Utan en rebellisk tonåring som försöker hitta sej själv.
Rekomenderas starkt!


Kommentarer
Postat av: Lisa

Den här verkar vara riktigt bra! Och som du sa, den verkar inte handla om "hon som hittar killen" and so on. Ska kolla in den, lätt!

2010-08-17 @ 17:20:26
URL: http://furtherintoyourshadow.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback