Middag med Kajsa

Datum:2010-02-28   Tid:09:15:29
En av andledningarna till att jag och Helene satt oss på ett flygplan överhuvud taget var för att fira Kajsa. Kajsa är Helenes låtsas mamma, hon som jag gjorde albumet åt. Hon fyllde 60 i Januari, så vi firade henne nu. Vi åt på en resturang bara något kvarter här ifrån. Vi är nu i deras lägenhet på tomtebo gatan.
Iallafall, då vi kom in på returangen vart det lite, "jaha, är vi här ofta?", för servitören bara tittade på Charlie och : "Hej Challe, vad stor du har blivit!".
Haha, alla typ kände oss och lät Charlie springa runt i hela restrangen. In bakom baren och jag vet inte om han hann in i köket. Ja, störde de andra gästerna. Vi fick ett långbord för vi var många. Det var Kajsas kompisar och Åsa och Tony, vi samt Syltan och Göran och barn. Men ja, vi gick dit typ en kvart innan. Kajsa hade INGEN aning om att vi skulle komma. Så hon började ju skrika så fort hon kom in och såg oss.
Hon började gråta då hon fick albumet. Och ja, det var ändå rätt roligt. Och god mat. Ni vet såna där tråkiga resturanger där servitörerna blir sura så fort man vill ändra något i en tråkig meny, så var det inte här. Jag ville inte ha någon svampstuvning till köttet och allt sånt där tråkigt. Så vi bara fråga också fick jag vanlig fläskfilé med sallad, pommes och bea sås. Skit gott.
Men ja, Charlie sprang runt och var jobbig så vi gick hem. Det vart en prommenad för först skulle vi från resturangen, till bilen, hämta väskorna, tillbaka förbi resturangen och upp till deras lägenhet.
Men ja, idag ska Sofia komma hit, jag ska möta henne någonstans. Gud jag hittar inte här.

Min goá mat (:

Kajsa och lilla Leo

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback