Plattångs problem

Datum:2010-07-18   Tid:18:58:23
Min trogna lilla plattång är hur gammal som helst. Jag fick den i en bokklubb då jag var typ 7 och sedan dess har den plågat mitt hår troget. Men man märker hur dålig den börjar bli och jag funderar på att köpa en ny..

1 Braun Satin Hair, 599:-

• NanoGlide keramisk beläggning
• Joniseringsfunktion IONTEC med satin ion -teknologi
• Temperatur 130°C - 200°C
• 15 olika temperaturinställningar
• Vald temperatur visas på display
• Turboknapp för snabb uppvärmning
• Uppvärmningstid: 30 sek.
• Automatisk avstängning (efter 30 min)
• Minnesfunktion
• 2 meter sladd med roterande fäste
• 220-240 V
Vill ha men ni känner mej, I'm broke!



2 BaByliss Wet&Dry Sol-Gel nano ST27E, 479:-

• Nano beläggning
• För torrt eller handdukstorkat hår
• Temperatur 230°C
• 25 olika temperaturinställningar
• Indikeringslampor för temperatur
• Turboknapp för snabb uppvärmning
• Roterande sladdfäste
• 220-240 V
Hehe, jag vill väl ha alla...?


3 Coline, 199:-

• Keramiska plattor
• Inställbar temperatur 100-200°C
• Display som visar inställd temperatur
• Roterande sladdfäste
• 220-240 V

Egentligen vill jag inte alls ha den här. Matilda har den och jag avskyr den verkligen. Man kommer alltid åt on/off knapparna och den blir så varm även på ovansidan så den knappt går att hålla i. Min som jag har nu är en Coline men en äldre modell.


4 Mini Styler Melissa, 99:-

• Storlek: 150x30x18 mm
• Aluminium beläggning
• Max temperatur 170°C
• 110-240 V

Liten, behändig? Funderar, det kanske vore bra med en liten en till mitt korta hår. Men sen då? Då det vuxit ut? Ska jag köpa en ny då?



Hehe, eller så väntar man på tomten-Tommy?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback