Beastly - Varning för spoiler

Datum:2011-08-17   Tid:21:22:38


...fast alla som sett disney versonen vet väl ändå hur den slutar så
Låt mej börja med att säga att Skönheten och odjuret, är utan tvekan min favorit då det kommer till Disney filmer. Det var den jag såg om och om och om igen då jag var lite, och jag älskar den fortfarande.
Därför var jag aningen skeptisk då jag beställde Beastly av Alex Flinn. Men efter att ha läst ut den (vilket inte tog mej speciellt lång tid eftersom jag verkligen fastnade för den) så kan jag säga att jag verkligen gillade den. Den var såklart inte som den Disney verson som jag kom ihåg, men den var rätt bra. Ingen 10a kanske, men ändå.
Jag visste att det skulle komma en film, redan innan jag beställde boken. Det var nog därför jag faktiskt beställde den. För att hinna läsa den innan filmen kom. Och nu då jag kollar på trailern så kan jag inte hjälpa att bli besviken. Visst kan jag hålla med om att Alex Pettyfer passar riktigt bra som Kyle, men Vanessa är inte alls den Lindy jag tänkt mej. Jag har inget emot henne generellt sett, men just som den här karraktären ser jag verkligen någon annan. Lindy beskrivs som rödhårig, fräknig, med snea tänder och en alkoliserad pappa. Det är även en viss fokus på rosor i boken. Kyle/Adrian intresserar sej för rosor, och tar hand om de som om de vore hans bebisar typ. Och i trailern så säger han "jag ska bygga henne ett växthus. Hon gillar rosor" eller något sånt, och där tycker jag att dem tappar massa av hans.. finfina karaktär liksom. Det är något jag saknar. En annan sak är att i boken så blir Kyle ett odjur. Liksom med päls och klor och Gud vet vad, här ser han bara ut som en.. alternativ unge utan någon som helst stil.

Nåja, jag ska inte vara så fort med att dömma. Jag gillade boken och tyvärr tror jag att jag kommer bli besviken. Men det kunde ju ha varit värre, det kunde ju ha varit så att jag älskade boken. Då skulle jag verkligen blivit besviken (;
Helt random inlägg som jag tröck ur mej då jag insåg hur tråkigt jag hade det. Vad har ni för er?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback