Pluggdag

Datum:2011-03-12   Tid:12:35:46
Gammal bild
Koftan är btw ny sen i måndags. Från HM
Idag ska jag ligga i min säng och plugga hela långa dagen.
Nej kanske inte riktigt. Jag har redan gjort bort det mesta. Har läst båda kapitlerna vi har i SO, renskrivit min krönika, skrivit klart mitt brev (bokanalys) på engelska och nu ska jag läsa sisådär hundra sidor för att hinna klart med min bok som vi ska skriva om direkt efter lovet. Så nu vet ni vart ni har mej resten av dagen!

Tänkte för övrigt bara berätta om i torsdags: I tisdags nämnde jag att Matilda fyllde 16, så för att överraska henne, ljög vi och sa att vi skulle ha filmkväll hos Sofia på torsdag kväll. Matilda fick hyra filmen (på så sätt behövde hon inte ta hänsyn till att vi skulle bli liiite fler än hon räknat med). Vi ringde dit jävre tjejerna, och Matilda som inte hade någon aning om att det egentligen var en liten födelsedags/överrasknings fest för henne trodde ju att det bara skulle bli vi fyra.
Så Jag fixade tårta till oss icke överallergiska människor, jag snackade med Anna (Matildas mamma) då Matilda inte var hemma, så hon fick skicka lite fika och tårta som Matilda kunde äta.
Jag, Sandra och Sofia la ihop lite pengar och köpte henne The Sims 3 plus ett prylpaket till det, och hon var super glad! Vi planerade så att Sofia ringde till Matilda för att uppehålla henne medans jag ringde till Anna för att höra så vi inte köpt samma sak. Jag åkte till Sofia kring 5 på torsdagen för att hjälpa henne göra i ordning. Sen kom jävre tjejerna halv sju och då Matilda kom klockan sju hoppade alla fram och skrek grattis.
Så käkade vi tårta, såg på film, lekte Maffia, och massa annat roligt. Jag, Jossan och Paulina låg alla ihop kurade under en filt, Larran somnade i soffan och Matilda var överlycklig för att jag köpt hallonsoda åt henne.
Riiiktigt roligt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback